sobota, 1 grudnia 2012

Kurs gitarowy #13 - dziennik gitarowy

Witaj! Ta lekcja nie będzie dotyczyła techniki gry na gitarze, a podejścia do nauki.

#Dziennik gitarowy
Ze swojego własnego doświadczenia wiem, że posiadanie i prowadzenia dziennika gitarowego jest bardzo dobrym pomysłem, rozwijającym kreatywność i tym samym wyczucie gry. Kiedy ja byłem na takim etapie nauki gry jak Ty, kupiłem sobie specjalny notes. Jeśli wymyśliłem jakiś fajny motyw, krótkie solo (tzw. "guitar lick"), czy dobrą sekwencję akordów z dobrym biciem, niezwłocznie zapisywałem sobie to w dzienniku przy pomocy tabulatury, z datą tego dnia. Dziennik służył mi także do zapisywania sobie jakichś notatek i myśli dotyczących gry oraz samej gitary. Np. jeśli nie do końca rozumiałem jak działają flażolety lub znalazłem sposób jak wreszcie ułożyć dłoń aby dobrze brzmiały akordy barowe to zapisywałem sobie to.

Dzięki temu nie tylko będziesz w stanie z łatwością gromadzić swoje pomysły, nie tylko będziesz mógł mieć zbiór przemyśleń, ale będziesz widzieć jak się rozwijasz i jakie postępy robisz. Przeglądanie od czasu do czasu swojego dziennika daje Ci wiele informacji zwrotnych na swój temat. Zdziwisz się czasem do jakich wniosków dojdziesz.

Zachęcam Cię do prowadzenia takiego dziennika. Pamiętaj, że większość
z wielkich umysłów ludzkości jak Einstein, czy da Vinci non stop gryzmolili
w swoich dziennikach. To nie przypadek. Też widzieli wielkie korzyści płynące
z posiadania go :) a ja sam wiem po sobie, że prowadzenie go było dobrym pomysłem.

Obecnie już nie mam takiego dzienniczka. Przestał być mi potrzebny gdy przestałem się uczyć w takim tempie jak kiedyś. Nabrałem wprawy, potem przestałem mieć czas na intensywne rozwijanie gry, dlatego obecnie wystarcza mi w zupełności możliwość nagrania na telefonie "na szybko" jakichś melodii, które sobie wymyślę i uznam za godne :)

#Podsumowanie
Mam nadzieje, że po dzisiejszym artykule przynajmniej zastanowisz się nad takim dziennikiem gitarowym :)

W następnej lekcji opowiem Ci o bardzo przydatnej - nieźle brzmiącej technice gry na gitarze zwanej - palm muting.

W razie jakichś pytań zachęcam do zadawania ich w komentarzach, pozdrawiam i do zobaczenia! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz